Mă întreb in ultima vreme daca unii patroni sau afaceriști cunosc rolul unui review. Din acest motiv, plus o experienta recentă m-a determinat să scriu acest mini-articol.

Ce faci cu un review pozitiv sau negativ şi mai mult de atât cum răspunzi clientului/partenerului?

Loteria review-urilor în online

Zic să trecem in revista: ce este un review?
Reprezintă părerea unui client sau partener vis-a-vis de serviciile şi produsele oferite.

Care este scopul paşnic al acestui review?
Te ajută pe tine ca şi firmă să identifici pain-points din partea clienților şi să-ți repari sau modifici problemele cu care te confrunți.

Poate nu ştii să-ți respecți angajații, nu au training si n-au invatat sa vorbească la telefon, mai exact partea de customer care. Un alt aspect este că s-ar putea sa mai ai nevoie de oameni în echipă, ei nu fac fată comenzilor si e normal sa apara probleme.

Review-ul negativ e la fel de important ca cel pozitiv. Daca unii te lauda pentru ca te cunosc, altii iti spun adevarul sau parerea lor intr-un context pentru ca nu te cunosc.

Dacă știi sa profiți de această situație s-ar putea sa ai mai mulți clienți fideli şi chiar să creşti vânzările.

Ce să NU faci după un review negativ:

  1. Nu suna abundent clientul
  2. Nu-l inunda cu mesaje
  3. Evită să îl cerți sau să îi ceri socoteală pentru părere, numărul de stelute de pe Facebook sau Google, în exprimări de genul: “auzi tu, dar cum ți-ai permis să-mi dai doar o steluță?”
  4. Încercarea de a-ți da cu părerea sau a presupune îți va face mai mult rău

Cum te comporți după un review negativ sau “nu recomand”?

  1. Îți prezinți scuzele și nu încerci să fabrici propria variantă de poveste
  2. Când răspunzi acestui review online vorbești cu toți clienții tăi, deci ai grija la minciuni
  3. E de preferat să răspunzi rapid și într-un mod onest

“Imi pare rau pentru experienta ta negativa.”
Fie ca acel consumator a gasit un fir de par in mancarea comandata, au fost vechi produsele sau angajatii s-au comportat prost cu tine, poate imaginile de pe website nu sunt conforme cu realitatea. Pozitia ta ca manager de brand este sa intelegi ceea ce nu a mers bine si ca-ti oferi timpul sa rezolvi problema intampinata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.