Vrei sa fii inspirat/ă de reușita unor oameni pasionați de frumusețe și sănătate? Testează dacă poți face față acestei industrii, vezi ce au făcut bine și unde au greșit alți lideri. Privește clar parcursul și vei simți de îndată dacă rezonezi cu personalitatea care pășește astăzi în blogul nostru.
Cariera ta în antreprenoriat
Cum este văzută Rucsandra Hurezeanu din exterior
Antreprenoriatul în zona de îngrijire, sănătate este o provocare pentru oamenii de afaceri de pe tot globul. De ce? Pentru a lansa un astfel de produs ai nevoie de testări medicale de laborator, inovație, diferențiere, finanțare și o pasiune aparte atât pentru a-i ajuta pe oameni, cât și a crea noi produse cosmetice.
Rucsandra Hurezeanu este asocierea cea mai atractivă și originală cu Ivatherm. A fost inspirată de mama ei spre a porni spre această călătorie plină de provocări. Copilăria sa chiar a fost influențată de industria farmaceutică și nici nu avea cum altfel. Cu tatăl medic neurolog și mama – una dintre primele femei antreprenor a României, farmacist de profesie.
Cele mai precise expresii cu care se armonizează
„Audrey Hepburn a României“
„Mama dermocosmeticelor româneşti“
“Soţia jurnalistului Emil Hurezeanu”
Urmașă a lui Constantin Vişoianu, fost Ministru de Externe
Din profilul de LinkedIn Rucsandra Hurezeanu am aflat că este o renumit om de cariera in antreprenoriat pe nișele: dermocosmetice fără parabeni, cu proprietăți de vindecare, premiată pentru inovație, exploatarea resurselor naturale din România și cei mai admirați CEO din țară.
Cu siguranță îți recomandăm să-i urmărești parcursul profesional, cariera și dedicarea care se simte în tonul vocii suav din diferite apariții în interviuri.
A studiat medicina în țară, la București. A continuat cu studiile de masterat și în Franța, de data aceasta în Marketing Farmaceutic la École Supérieure de Commerce din Paris. În timp ce era studentă la Paris a lucrat la un vis care, mai mult ca sigur s-a format ușor-ușor încă din copilărie.
A inceput sa cladeasca cariera prin a lucra in strainatate, angajată a Servier Pharmaceuticals ca și Chef de produit International, pentru ca mai apoi să revină în țară și să crească brandul Sandoz din poziția de Manager de Marketing & Sales.
Brand cu greutate moleculară mică pentru absorbția în profunzimea pieței
In prezent este CEO al Ivatherm din 2005 – un brand românesc aflat în top 5 lideri pe linia de dermocosmetice și o prezență internațională în 13 țări din estul Europei, Asia. Cu ajutorul Ivatherm, fabricat în Franța, femeile pot să se răsfețe și să simtă cum apa termală de la Herculane le diminuează inflamațiile. Linia de produse asigură o mineralizare a pielii, ingrediente active. Se adresează oamenilor cu piele sensibilă, eczeme, acnee, roșeață.
Sfaturi carieră antreprenor: Povestea Rucsandrei Hurezeanu spusă chiar de aceasta
Medicina a făcut un melanj cu cosmeticele în mintea fetiței Rucsandra, un fel de probiotic și prebiotic pentru carieră, cu administrare continuă pentru a crește apetența față de antreprenoriat. Și nu, nicidecum nu vorbim de orice tip de antreprenoriat, ci unul orientat spre schimbare, spre a aduce și evident a lăsa într-o sticluță de sticlă ingrediente pentru frumusețe și încredere în tine.
A crescut în Târgu-Mureș, unde s-a zbenguit prin copaci, împreună cu fratele mai mici, doi mici exploratori în căutare de vânătăi. Este pasionată de sport: înot, atletism, balet, mergea la clinică alături de tatăl ei, unde totul era curat și organizat.
Mulți se întreabă de ce nu a devenit medic și Rucsandra afirmă: “după ce am absolvit Universitatea de Medicină din Cluj-Napoca ar fi trebuit să-mi dau rezidentiatul, să intru stagiar la un spital, însă nu mi s-a părut aşa interesant. Eram atrasă de businessul mamei mele pe care şi-l crease după Revoluţie, o fabrică de produse farmaceutice Pharmatech, distribuţie de medicamente, farmacii.”
Și-a dat seama imediat că zona de antreprenoriat i se potrivește ca o cremă hrănitoare, iar conceptele strategie de business, marketing, branding, erau cursuri foarte interesante.
Ce ne spune despre universitatea din Paris: “Totul avea aplicaţie practică, învăţam din studii de caz, profesorii noştri erau oameni de business din industria farmaceutică, iar examenele noastre nu constau niciodată în învăţarea unei teorii pe care trebuia să o reproduci la examen, ci studii de caz. O şcoală în care am învăţat aproape tot ce ştiu. Iar după masterat am şi lucrat în industria farmaceutică în Franţa.”
Vreau o provocare mai mare – compania mea
Pasiunea față de cosmetice, esențe, parfumuri i-a trezit Rucsandrei dorința de a urma o carieră în antreprenoriat precum mama ei. Femeile primesc din partea ei ani în care a urmărit cum mama își prepara creme în farmacie, franțuzoaicele sunt atrase de produse sigure și eficiente.
Un produs românesc fabricat în Franța. Ce avantaj competitiv i-a adus?
În primul rând Franța este recunoscută în toată lumea pentru industria înfloritoare a cosmeticelor. La pachet cu acest atuu, acolo s-au adunat și cei mai capabili și implicați cercetători.
Primii ani de business relatați de antreprenoare:
“În 2005, într-un birou mic cu trei camere pe George Călinescu, împreună cu Brândușa și Diana, care sunt și astăzi printre managerii Ivatherm, puneam pe piață primele 6 produse Ivatherm. Îmi amintesc prima discuție cu managerii farmaciilor Sensiblu. Dupa ce ne-au ascultat o jumătate de oră au părut convinși de concept, de texturi, packaging, strategie. Ei ne-au spus: „Bine, fie, vi le punem pe raft. Dar să nu aveți așteptări mari, vânzările vor fi mici”. Au avut dreptate. În primii doi ani, vânzările erau atât de mici, încât nu reușeam să plătim din ce încasam salariile și producția. Eram într-un cash-flow negativ permanent. Au fost anii cei mai grei!”
Chinezoaicele atrase de Ivatherm
“N-am găsit niciunde un public mai atras de produsele mele decât în China. Vor texturi mai fluide și au ritualuri mai lungi de îngrijire, folosesc 7-8 produse la un ritual.“
Printre obiectivele de la baza brandului s-au aflat:
1. Calitatea și inovația
2. Apa termală herculane
În plină pandemie Ivatherm a înregistrat creșteri de 27%
Obiectivele pentru 2020 erau mai mari, în schimb au înregistrat creșteri pe piața locală, cât și exporturi. Nu a cunoscut scăderi pe nicio piață unde brandul este poziționat. În 2019, ultimul an pentru care există date publice, Ivatherm a obţinut un nivel al businessului de 16,5 mil. lei, minus 20%.
Care sunt planurile de business pentru 2021?
“Pentru 2021 estimăm o creştere de 30% şi vânzări de 27 de milioane de lei.” după cum afirmă însăsi fondatoarea, Rucsandra Hurezeanu.