Câte idei cariera pentru digital marketing ai traversat? Câți profesioniști cunoști? Ți-ai ales un model demn de urmat? În formarea ta, networking-ul și curiozitatea sunt must-have. Construiește harta singur și învață din experiența celor care au mai pășit pe acel drum. Fă-ți ție un favor și elimină ușile care nu merită deschise.
Cariera ta in digital marketing
Cum este văzut Larry Kim din exterior
Ce reprezintă mai întâi de toate acest digital marketing?
Digital marketingul vine să facă lumină printre avalanșa de metode, canale cu care intrăm în contact. Dacă marketingul tradițional este compus din: ziare (1704), billboards/OOH (1835), direct mail (1872), radio (1922), televiziune (1941), ce a mai rămas?
Marketingul digital utilizează în scopuri de promovare internetul și toată gama de device-uri (mobil, tabletă, smart tv, smart watch). Se construiesc campanii de promovare în motoarele de căutare, aplicații, social-media, email, website-uri, cu ajutorul AR & VR. Cu siguranța putem crede că internet marketingul este același cu cel digital. În schimb, internet marketingul are loc doar pe internet, pe când cel digital apare pe tabletă, în stație, pe mobil, în aplicația preferată sau jocurile video cu care pierzi timp.
Larry Kim este un renumit marketer, om de afaceri, autor și câștigător a numeroase premii din industria marketingului.
Care sunt cele mai întâlnite fraze cu care este asociat?
“Larry the Marketing Hack Artist” – în interviuri vine adesea cu cele mai bizare tactici, la care nici nu te-ai fi gândit și lansează teorii pe care le investighează cu o curiozitate debordantă.
“Larry is to Facebook chatbots as Steve Jobs is to Apple– except Larry is the nicest guy.” – ce comparație inedită venită din partea unui colaborator, căruia i-a fost și mentor – Dennis Yu. Acesta spune despre Larry că este onorat să-l numească prieten, nu doar că are o minte uimitoare, ci pentru că l-a ajutat prin încrederea acordată și discuțiile 1 to 1.
Search marketer of the year – PPCHero, Search Engine Land si US Search Awards.
#8 cel mai popular autor pe Medium
Contribuie cu articole si interviuri catre CNBC si Inc. Magazine pentru urmatoarele subiecte: FB Ads, AdWords, Start-up si Antreprenoriat.
Guest Lecturer pentru Harvard MBA, MIT & BU
Din profilul de LinkedIN Larry Kim am aflat ca a fost CEO al WordStream, un renumit leader pe nisa de: AdWords, Facebook si keyword tools. Daca ai nevoie de idei cariera in marketing este acel om care te va inspira. Wordstream este o platforma cu ajutorul careia automatizezi si centralizezi campaniile. WordStream a fost cumparata de Gannett pentru 150 de milioane de dolari in iunie 2018.
In prezent este CEO al MobileMonkey, Inc. – denumita a fi cea mai performanta platforma de marketing pentru OmniChat, cu ajutorul careia un brand se conecteaza cu clientii prin intermediul platformelor de messenger: Instagram DMs, Facebook Messenger, SMS, Website Chat si altele.
Hai să servim împreună o cafea digitală!
Sfaturi cariera: Povestea lui Larry Kim spusa chiar de acesta
Intr-un podcast cu Jeff Sauer of Jeffalytics, Larry Kim afirma ca nu si-a planuit niciodata in linii drepte intrarea sa in sfera marketingului. Pornind de la faptul ca in 2000 a finalizat studiile la Universitatea Waterloo in Inginerie Electrica si Stiinte aplicate.
A fost in schimb angajat la o companie de software unde a aflat despre Paid Search. Curiozitatea l-a impus sa spuna da cand un coleg a cerut un voluntar in echipa de Adwords, sa managerieze contul de reclame. El urmarea sa inteleaga partea tehnica a reclamelor platite. S-a gandit cum sa faca acel cont mult mai eficient prin aplicarea cunostintelor de coding.
Efectiv a creat un program de la 0 cu ajutorul caruia sa caute in istoricul webserverelor mii de keywords pentru a le adauga contului sau. Aceasta miscare ingenioasa i-a marit rata de click-uri pe reclame si a generat milioane de dolari.
Larry Kim si-a dat seama imediat ca Adwords este raspunsul sau si ca poate trasa o harta a carierei pornind din acest punct.
Citeste detalii despre cum poti contura singur o Harta a Carierei chiar din acest articol: Cubul inspiratiei si Harta Carierei
A decis ca vrea sa devina un consultant SEM (Search Engine Marketing). A inceput sa se ocupe de conturile clientilor si sa cladeasca cariera marketing la care visa. Cu cat erau mai multi clienti pe lista, munca era mult mai grea, eforturile se simteau. Ce si-a spus? Hai sa-mi simplific eu tot procesul: a creat programe software care sa inlocuiasca unele procese indelungate, care mancau tot mai mult timp.
Clientii se mirau de viteza cu care reusea sa descopere noi cuvinte cheie, sa creeze texte originale si sa organizeze totul pe mai multe grupuri de reclame.
Cariera> Cum a luat nastere ideea platformei Wordstream
A creat deja mai mult tool-uri care sa-l ajute in optimizarea campaniilor si sa economiseasca timp in conturile clientilor. Simtea ca este nevoie de mai mult: o platforma software.
Avea nevoie de foarte multi bani ca sa-si duca ideea la scara mare. A decis ca e nevoie sa gaseasca un Venture Capitalist care sa-i acorde sprijin. In acel moment nu cunostea pe nimeni si a trimis un Elevator Pitch catre mai multe firme.
Si a primit un raspuns… urmat de alte cateva zeci. Si-a setat intrevederi cu mai multi investitori, care contrar aparentelor il dezamageau.
Cum aparea Larry in mintea acestor oameni?
Un singur pusti fara echipa, fara clienti, fara un produs validat.
Stia acum care-i harta sa, care sunt acele stop points de urmat si a folosit cash-ul obtinut din munca sa pentru a angaja cativa ingineri si un marketer. Wodstream incepea sa arate forta unei gandiri analitice si a muncii din spate, un vis. Este un exemplu chiar si pentru cariera 2021.
Fix dupa ce produsul era viabil, s-a reintors la acei investitori cu o atitudine inedita. Analizeaza> le-a spus ca le-a urmat intocmai sfatul si le mai ofera inca o sansa sa investeasca in ideea sa de software. Doi dintre ei au acceptat aceasta cursa si in 2018 Wodstream a fost vandut pentru 150 de milioane de dolari.
Sfaturile Larry Kim pentru cei din industria digital marketing
Larry Kim iti recomanda sa participi la cat mai multe evenimente online in mod activ, de aceea este prezent la cat mai multe conferinte, podcast-uri, guest postings in diferite medii.
Antreprenorii au nevoie sa-si proiecteze planurile in viitor. Ai nevoie sa crezi cu atat de mare tarie in ideea ta, incat ceilalti isi vor dori sa apartina ei. Sa vrea sa te ajute, sa-ti fie alaturi.
One-Man-Show? Da, dar pentru cat timp? Ai nevoie de o echipa extraordinara, dar sa nu cazi in prapastia de a externaliza intreaga afacere catre companii specializate. Este moarte curata, afirma acesta.
Cum procedezi?
Pastreaza cea mai importanta parte a companiei asupra careia sa-ti investesti timpul si energia, o analizezi, iar restul task-urilor ofera-le catre oameni mai inteligenti decat tine.