Comunicarea in cariera devine un factor decisiv pentru evolutie, crestere si bucuria de la job. Ce indicatori avem pentru o comunicare de calitate? Liderul Elon Musk ne invata cateva tactici pe care le putem asimila.
Comunica in sfera profesionala pentru a-ti cladi cariera
Niciodata nu-i prea tarziu pentru a lucra la nivelul tau de comunicare si capacitatea de a te face inteles. Comunicarea este atat verbala cat si in scris, deci e nevoie de un update pentru ambele zone de interactiune. Daca interactionezi clar si eficient in privinta ta atunci ai atins una dintre cele mai importante aptitudini profesionale.
Prin faptul ca inspiri oamenii si construiesti incredere in jurul tau, dovedesti un nivel inalt de comunicare eficienta.
Spre exemplu platforma LinkedIn poate fi un start bun pentru cariera. LinkedIn a devenit lider pe nisa de networking profesional cu milioane de membri activi. A-ti mentine si a creste nivelul de networking a devenit un must-have in fiecare aspect al muncii tale. Te lanseaza catre noi oportunitati si avansari de cariera. Este un mediu ce te inspira sa ai noi viziuni de business, de evolutie, iti ofera noi perspective si te ajuta sa realizezi un research de amploare.
Comunica cu ajutorul unui profil digital, chiar si in social media (Facebook, website personal si platforme de blogging precum Medium). Aceste platforme de socializare devin interconectate si foarte smart gratie AI-ului care le conduc.
Elon Musk – un desavarsit comunicator – sfat pentru cariera
De cate ori ai intrat in contact cu o stire sau un articol, poate un video despre Elon Musk? Sau cunosti produsele sale, compania: Tesla Motors electric car si The SpaceX Falcon – nave spatiale. Este un lider recunoscut mondial, cu multi critici si adepti. Pana la urma in fiecare noua inventie exista parti bune sau rele, depinde care iti este scopul final.
Acum noi discutam numai modul eficient de a comunica in fata urmaritorilor sai. Nu vom sublinia in acest articol proiectele sale, cat de mult rau sau bine aduce umanitatii sau daca vorbim de o reala evolutie sau involutie. Te asteptam intr-un alt articol cu aceasta tema.
Hai sa urmarim pentru inceput acest video cu prezentarea sustinuta de Musk pentru bateria Tesla.
Elemente cheie in discursul lui Elon Musk
Cand stai sa urmaresti nu doar unul, ci mai multe prezentari, discursuri oficiale afisate de Musk vei sesiza 3 piloni de baza:
1. Ofera inspiratie
2. Cultiva incredere
3. Abilitati interpersonale
Inspiratie
Majoritatea prezentarilor si a discursurilor sustinute de Musk sunt foarte clare, iar el e incantat, nerabdator sa ne prezinte noua inventie. Poti vedea usor cum investeste in acel produs in fiecare mod si doreste sa impartaseasca acea fericire interioara cu publicul.
A vorbit 20 de minute doar despre o baterie, dar a facut-o intr-un mod interactiv, in care a implicat audienta. A adus in lumina importanta eliminarii combustibilului fosil.
Cand audienta simte ca esti in mod real emotionat in privinta produsului, totul devine mai atragator.
Spre final a prezentat cum propune ca acest plan poae fi obtinut impreuna cu echipa sa. Totul a fost un real succes, cu publicul in aplauzae la final.
Aptitudini interpersonale
Musk a redat perfect acest tip de aptitudine prin politete si atentie fata de cei cu care intra in contact. Este capabil sa-si asculte colegii, audienta si clientii. Cunoaste in detaliu cum sa lege conexiuni de business si sa creeze conexiuni in prezentari. Este pregatit si pentru intrebari neasteptate, stie sa mentina aceeasi atmosfera.
Incredere
Elon aduce in discutie un element de incredere, deoarece tu deja stii ca produsul prezentat se indreapta fix spre directa in care el spera. Iti da tie dreptul de a decide indirect. Cand prezinta bateria Tesla, nu face decat sa aduca in discutie problema combustibilului fosil si sa arate o solutie plauzibila pentru problema.
Este onest pentru cat de mult poate face noul produs, fara exagerari si stie unde isi are locul in piata. Nu va vinde in mod agresiv produsul si taie din start acel limbaj profesional.
Analiza discursului Elon Musk – pro si contra
Isi face intrarea pe scena cu un fundal audio power tech. Este imbracat modest si cu non-culori, infatiseaza un om simplu, din multime, un tip obisnuit. Incepe cu concentrarea pe ecranul urias care arată foarte clar motivele pentru care schimbarea globală este urgenta, stabilind scena pentru produsul sau ca raspuns.
El explică intr-un mod comun si usor, clar si cu umor, pentru „toată lumea”.
Apoi produsul sau: doar videoclip si muzica inspirata, fara cuvinte. Videoclipul nu explica nimic, arata ca o reclama impresionanta la Iphone. Revine pentru a „ghida” pe toata lumea intr-un limbaj simplu, cum acest produs va salva lumea si poate ajuta omenirea sa salveze omenirea si cum “we must, we can, we need and we will!”
El ajunge cu succes la cei care vor sa salveze lumea si la cei care vor sa se ajute singuri. Intre timp, nu există o explicatie temeinica a modului in care functioneaza produsul, deoarece majoritatea clientilor potentiali nu sunt interesati de acea parte.
Se pare ca se prezinta a fi un tip bun, totusi cred ca este, de asemenea, extrem de bine „regizat” si precis adaptat pentru a avea efectul dorit pe piata tinta (fara ca ei sa-si dea seama sau sa fie multumiti chiar si atunci cand isi dau seama).