Apple a anuntat din 2020 ca urmeaza sa aduca noi privacy laws pentru iOS 14: App Tracking Transparency. Cum impactează schimbările anuntate de versiunea Apple 14?  Ce discutii apar intre oamenii din zona digitala?  Citeste mai multe detalii in cele ce urmeaza.

 

Stiri digital marketing: Finalul erei Ad Tracking?

      Cel mai vocal opozant sau critic al actiunii Apple, depinde cum doresti sa-l percepi, Mark Zuckerberg, spunea ca sistemul platformei sale de a urmari utilizatorii si a oferi o targetare mai precisa va fi afectat. Acum, declaratiile sale in presa se invart in jurul ideii ca Facebook va beneficia mai mult decat s-ar crede de pe urma acestui switch. 

Oare a gasit strategia de aur pentru a raspunde iOS 14? 

Intr-o conferinta audio-based in celebra platforma in ascensiune – Clubhouse, Zuck afirma: “It’s possible that we may even be in a stronger position if Apple’s changes encourage more businesses to conduct more commerce on our platforms by making it harder for them to use their data in order to find the customers that would want to use their products outside of our platforms.” 

In consecinta, Mark se bucura ca afacerile vor fi nevoite sa investeasca mai mult in reclame, va fi mai greu sa foloseasca datele de la consumatori in exteriorul Facebook. 

Asadar, vedem cum acesti 2 giganti se bat cu mainile in piept: eu sunt mai tare, eu voi castiga mai mult. Cine are de pierdut? Tu, cel care investesti in reclamele platite pe Facebook si in alte zone de pe internet.

Ce este de facut? Marketerii si oamenii de afaceri sunt nevoiti sa-si dea update informatiilor despre cum se realizeaza campaniile in mediul online. 

 

ATT  –  App Tracking Transparency pe intelesul tuturor


Cand Apple va rula acest nou feature de securitate si confidentialitate, developerii au nevoie de permisiunea utilizatorului pentru a urmari acel device, acel Identifier for Advertiser (IDFA) tag.
Toti utilizatorii vor fi scosi din sistem. Pot schimba manual aceasta optiune din settings sau din interactiunea cu o fereasta ce va aparea cand deschid aplicatia pentru prima data. 

Care sunt urmarile?
S-ar putea ca multi utilizatori sa opteze pentru mai multa protectie a datelor sau sa-si modifice unele preferinte. Astfel, multe companii de publicitate pot ramane fara aceasta tehnologie de targetare. 

Ca si marketer sau antreprenor, simti niste schimbari? Cine va ramane lider din toata aceasta intamplare? Care este miza? 

Stire marketing: Raspunsul AdTech, Advertising in fata schimbarilor iOS 14

Specialistii care lucreaza direct sau indirect cu digital marketingul dezbat aceasta tema si iau masuri pentru a fi deasupra valului si nu sub acesta. 

Se impart in urmatoarele tabere:
1. Unii se pregatesc cu noi set-up-uri

  1. Alti marketeri s-au obisnuit ca userii sa utilizeze anti-tracking browser extensions

Aceasta noua provocare va creste semnificativ in urmatorii 2 ani, in trepte. Se va vedea un impact urias asupra traficului pe care-l doresc website-urile. Soft-urile traditionale de tracking vor resimti o descrestere a utilizatorilor care se vor orienta catre alte tehnologii care-i ajuta intr-o targetare mult mai precisa, sigura si legala.

IMPACT pe termen scurt: GA – Google Analytics si targetarea in reclame. 

IMPACT pe termen lung: ce inventar de spatii de reclame mai ramane valid? Companiile isi vor schimba modelul de business pentru zona de publicitate. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.