Tu ce tip de mediu iti doresti la job?

S-ar parea ca oamenii au descoperit si acel job unde bunastarea este un must-have. Ce defineste acel loc de munca de vis? Tine de noi sa ne adaptam? Si daca da, cum facem asta?  Concepe planul personal de actiune pentru a fi pregatit in fata provocarilor de la un job nou.

Un job de vis sau un vis de job?

Ai simtit aluzia? Da, multi doar viseaza la acel job de acasa unde sunt bine platiti, au colegi cu care se inteleg, pot coopera, managerii structureaza toata saptamana si everything is in its place cum s-ar spune. 

     Mediile de lucru traditionale par sa-si piarda din atractivitate. Putine geamuri pe unde sa intre lumina naturala, spatii mici, bucatarie stramta. Wow, stai putin, te simti precum ai fi intr-o cusca? Si multi au zis-o inaintea ta. Da, adevarul este ca si modul in care folosesti smart spatiul de lucru, atrage sau respinge angajatii cu care poti construi afacerea. 

    Daca angajatul se simte confortabil, este mai creativ, mai productiv, mai sociabil. Joburile sunt precum angajatii: unii au capacitatea sa treaca peste orice obstacol, pe cand altii se chinuie sa-si duca la bun sfarsit 5 task-uri pe zi. 
Chiar daca vorbim de un job de absolvent, avem in vedere faptul ca acel om este la primul loc, prima experienta, este nevoie sa avem o serie de activitati de integrare in echipa, de antrenare pentru fluxul de munca ce va exista, sa invete cum sa-si cladeasca rezistenta. 

    Antrenament pentru rezistenta, da.. forta de a te recupera in timp record dupa anumite experiente de viata inevitabile, precum este aceasta pandemie ce ne-a atacat in 2020 si inca o face in 2021. Si nu ma refer la un atac fizic, ci mai mult emotional, psihologic, economic. De asta unii cu ajutorul acestei rezistente, reusesc sa depaseasca fara efecte negative aceste clipe.

 

Povesti cu care te poti identifica

 
Buna! Sunt Claudiu. Am 40 de ani si am apropae 20 de ani  in industria transportului. Sunt in concediu medical de la inceputul lui 2021 din cauza stresului de la locul de munca. Sincer nu am mai experimentat asta, a fost de-a dreptul un soc. Sper sa gasesc idei si cursuri care sa ma ajute sa-mi recapat increderea si rezistenta. Imi pare bine sa va cunosc!
 
Hei! Sunt Elena si am lucrat in industria turismului, dupa facultate. Aceasta pandemie, intr-adevar a creat multe provocari in multe zone. Am nevoie de ajutor, sa citesc si sa ma antrenez pentru a depasi situatia, sa-mi schimb profesia, sa fac ceva accesibil, sa fiu mai puternica. Mi-as dori si eu ca multi altii un job de acsa. Sper sa fac ca aceasta experienta sa fie in favoarea mea pentu viitor. 

Acceseaza Selectia Inspiratie targetata de cursuri online pentru rezistenta ta la job. 

Ce beneficii aduce aceasta rezistenta?

 

  • Depasesti stresul de zi cu zi
  • Accepti realitatea cu zambetul pe buze
  • Daca esti concediat, poti depasi si gasi repede de lucru
  • Dai semnificatie vietii

     

3 elemente stau la baza rezistentei in cadrul jobului tau? In primul rand vorbim despre gasirea unui scop, chiar daca suntem pusi in fata unor situatii complicate, nu vom renunta. Un om rezistent va analiza in profunzime situatia si va aplica ideea ca prezentul poate fi manageriat si se pot gasi noi scopuri la care sa lucreze. 

    Da, la baza rezistentei sta optimismul, dar este eficace pentru o perioada limitata, este necesar sa fim realisti. Un om optimist isi va ridica moralul, dar cand lucrurile nu merg asa cum si-a planuit, pragmatismul, ba chiar cu o usoara tenta de pesimism va fi atitudinea castigatoare. Rezistenta este ca si capacitatea de a vedea in viitor, sa fii pregatit pentru ce este mai rau, sa-ti imaginezi asta si sa anticipezi ce poti face in acea situatie. 

   Al treilea element ce construieste rezistenta este abilitatea de a continua, de a face, de a persevera. Priveste dincolo de ceea ce vad toti, lasa creativitatea sa te invaluie. Cauta solutii acolo unde nimeni nu     s-ar fi uitat, gandit sau acordat incredere. 

Sfaturi Job remote: A fi rezistent e mai important decat a avea mai multa pregatire profesionala? Care ar fi raspunsul tau? Ce variante exista?
Unii ar raspunde ca ambele sunt la fel de importante, ca ar fi nevoie de un echilibru acolo. Educatia iti ofera competenta, in timp ce rezistenta perseverenta. Persoanele educate duce duca la indeplinire cu brio task-urile, in timp ce rezistenta iti ofera puterea de a continua sa lucrezi in medii imprevizibile, te poti adapta schimbarilor. 

Cum imbunatatesti mediul de la job?

Am spune: incepe cu tine. Uita-te la modul in care procesezi problemele, ce dialog ai cu tine, cum functionezi tu si mintea ta impreuna. Planifica care sunt schimbarile pe care le vei face. Cu ce probleme te confrunti in mintea ta, stai si te gandesti minute sau ore, zile intregi cum s-o rezolvi, pentru ca mai apoi sa actionezi in exterior, sa iei o decizie, sa faci o actiune sau sa stai asa, fara a raspunde situatiei.
Poti incepe planificarea schimbarii modului in care raspunzi la situatii dificile cu anumite procese antrenanate precum:

Grija fata de tine
Rezistenta la stres, la necunoscut are la baza doze mari de grija. Ai grija sa-ti oferi tie iubire, sa te ingrijesti de minte si corp. Daca locul tau de munca de acasa implica confruntarea cu situatii complicante, responsabilitati mari, tu poti avea o atitudine plina de energie, sa ai incredere in tine.

Ce implica aceasta grij

  1. Fa exercitii in mod regulat.

    Rezistenta mentala se dezvolta si prin sport. Corpul tau va avea din belsug endorfine, acei hormoni ai bunei dispozitii. Tu ai capacitatea sa rezisti efectelor stresului. 
    Asociatia Inimii din America recomanda adultilor cel putin 150 de minute de exercitii moderate-intense in fiecare saptamana. Atentie, sunt exercitii de aerobic, alergat intens. La job ori de cate ori ai ocazia, stai in picioare, misca-te si alunga sedentarismul din mintea ta.
job nou
  1. Mananca si bea apa

    Ai o dieta echilibrata, la fel va raspunde si corpul, va avea un scut de protectie si nu vei avea de suferit fizic sau mental. Opteaza pentru o dieta fara sau cu o cantitate foarte mica de carbohidrati procesati – faina alba, orez alb, zahar alb. Alege mancare bogata in nutrienti precum: nuci de mai multe tipuri, fructe, legume, cereale integrale.

  2. Mediteaza, acorda timp unui calm al mintii

    Traieste in prezent, recunoaste si accepta gandurile, trairile, senzatiile corpului.  Cultivarea atentiei ajuta la cresterea rezistentei.
    Cercetatorii au aflat ca la baza satisfactiei vietii ar sta conceptul de mindfulness. Putem antrena starea mintii si sa fim multumiti de locul de munca si viata.

  3. Dormi indeajuns

    Stabilireaza orelor de somn se face in functie de varsta, stil de viata, cata energie consumi la locul de munca. Majoritatea are nevoie intre 7 si 9 ore de somn. Iti cultivi sanatatea in corp si este mai rezistent. 

Printeaza IDEI Somn Inspirat realizat printr-un research amanuntit printre publicatii de renume. 

Rezistenta ta la job tine numai de tine, schimbarea este numai in terenul tau. Tu poti porni schimbarea si s-o mentii. Aplica tehnicile prezentate in functie de personalitatea ta.

La job: Capcana unei gandiri in cercuri, overthinking

Cand incercam sa intelegem lumea inconjuratoare, mintea simplifca lucrurile pentru a le intelege, dar putem face cateva greseli in acest proces. Acele greseli sunt capcanele gandirii. Odata cazut in acea gaura, iti este greu sa ai o atitudine logica si rezistenta. Putem cadea de foarte multe ori in aceleasi capcane, fara sa invatam vreodata sa le omitem, sa le anticipam. 

Cum arata aceste capcane ale gandirii?
Aaron Beck, tatal terapiei cognitive (se focuseaza pe gandirea in prezent, comunicare si comportament) a expus 7 capcane care considera ca-i poate trimite pe oameni in zona de depresie. De altfel in mediul de lucru ne pot descreste considerabil nivelul de rezistenta. 

 

  1. Viziunea Tunel – privesti in mod obsesiv doar detaliile si nereusita de a vedea imaginea de ansamblu
  2. Personalizare – te invinuiesti pe tine cand lucrurile merg rau
  3. Sari la concluzii – faci asumptii fara date relevante
  4. Marire si minimizare – maresti evenimentele negative si le micsorezi pe cele pozitive
  5. Citirea mintii – sari la concluzii ca si cum ai putea citi mintea celuilalt
  6. Externalizarea – dai vina pe altii cand lucurile merg aiurea
  7. Supra-generalizarea – facem afirmatii generale, fara sa ne focusam pe factorii individuali

Construieste in interior, cat si in exterior
Cum te influeteaza altii? Poti construi un mediu la job bazat pe rezistanta fata de ceilalti. Ce atitudine poti adopta? Daca nu poti alege intotdeauna felul in care arata biroul, locatia unde este pozitionata compania, atunci alge sa construiesti tu prin tine, in tine si prin ceilalti, in ceilalti. Mentine o relatie pozitiva cu colegii si implica-te in activitati care-ti dau un scop in viata.
Acte de bunatate 
Un comportament prin care dai fara sa ceri inapoi si fara ca acel om sa-ti ceara in mod expres acel lucru. Poate fi: ai tinut usa unui vecin de scara, ai ajutat un coleg sa-si parcheze masina, zambesti oamenilor pe strada sau oferi un compliment sincer. 
Crezi ca totul este pentru ceilalti, surprinzator dar aceste fapte bune iti ajuta si tie corpul. Se produce hormonul bunei dispozitii, numit oxitrocina. Este eliberat si cand imbratisezi pe cineva, strangi mana. Efectele acestui hormon minune pot exista in corp si pana la 24 de ore pentru cel ce primeste si chiar 2 saptamani pentru cel ce face fapta buna. 
Sa facem bunatatea contagioasa!

Pune in miscare relatii bune, pozitive
Cine se afla in acest relatii? Oamenii care ne ofera suport, sunt alaturi de noi. Si ca printr-o oglinda avem tendinta sa oferim inapoi, sa raspundem in acelasi mod. Este de apreciat ca aceste manifestari sa aiba loc in interiorul si exteriorul jobului. 
Rezistenta este propulsata si de acest factor al fericirii. Cand suntem in relatii bune cu altii avem tendinta de a fi mai impacati, mai fericiti. Experiente profunde putem lega doar cu alte fiinte din viata noastra.

Simtul ca esti apreciat, ca ai un scop in viata, la jobul tau

Acest scop te ajuta sa construiesti atitudinea fata de altii. Putem gasi acest scop intr-un hobby, familie, o organizatie compatibila cu personalitatea, credinta. Daca viata iti da planurile peste cap, daca tu ai deja un scop, daca crezi in mai multe aspecte care te fac fericit, te poti adapta mai repede. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *